Saturday, June 27, 2009

Winter sonata





Tahun ni winter datang sebulan lebih awal. Mungkin sebab 'global warming', apapun... pasti ada hikmah di sebaliknya. Alhamdulillah, sehari selepas kami habis exam... snow turun dengan lebatnya. Kali terakhir merasai snow selebat ini adalah 4 tahun yang lepas. Dunedin ni susah nak dapat snow tebal disebabkan kedudukannya di tepi laut.




Exam kali ini di tempuhi dengan ketabahan dan juga kesedihan kerana terasa terlalu banyak yang masih belum di ingati. Sedih... tak sangka masa 'oral exam', dapat topic diabetes iaitu topic tahun lepas. Penat menghafal oncology, reproduction dan musculoskeletal.. tengok2 dapat endocrine. Tiada siapa pun yang menyangka topic semester lepas akan keluar. Apapun, hati kecil ini tetap bersyukur kerana semuanya telah berlalu. Akan ku jadikan pengajaran supaya lebih berhati2 di masa hadapan.


Berlatih untuk role play pharmacist and patient

Cuti winter telahpun bermula. Gembira kerana semester 1 telahpun berlalu, namun terasa sedih di hati memikirkan hanya tinggal 5 bulan lagi di bumi nz ni. Akan kurindui "the land of clouds" ini.

Minggu terakhir dalam lecture

Cuti kali ini kami mengambil peluang untuk ke north island. Rotorua selama seminggu untuk praktikal 'community pharmacy', kemudian ke Taupo dan Wellington untuk bercuti, di akhiri dengan Nelson untuk 'hospital externship' selama seminggu lagi. Tak sabar untuk pergi, namun di hati kecil ini terasa terkilan atas kehilangan handset yang baru di miliki kira2 3 bulan. Sedih, namun mungkin bukan rezki. Moga Allah menggantikannya dengan rezki yang lebih baik buatku.

Semoga percutian di samping praktikal kali ini membawa ku lebih dekat dengan Ilahi setelah melihat keajaiban ciptaanNya. Moga Allah melindungi perjalanan kami dan permudahkan segalanya..... ameen.



kenangan winter 2009....

No comments:

Post a Comment