Wednesday, June 17, 2009

Autumn in my heart

Autumn datang dan pergi lagi. Winter menjengukkan diri di penghujung bulan jun. Inilah bulan penuh cabaran dan dugaan. Bulan yang penuh dengan imtihan dan dugaan dalam hidup.

Di mulakan dengan cuaca yang semakin sejuk hingga ke tulang, di ikuti dgn eczema flare up dan di akhiri dengan final exam. Ujian demi ujian hadir dalam hidup.

Tahun ini Allah menguji dengan skin problem yang sangat mencabar. Pencarian penawar be
rkesan bermula. Puluhan dollar dihabiskan semata mata mencuba pelbagai jenis cream yang menjanjikan hasil yang baik. Dari colostrum, apis mellifera, exma ease, aveeno cream hinggalah kepada mencipta sendiri manuka cream buatan sendiri.

Inilah masanya kesabaranku di uji. Di tambah lagi kehadiran final exam untuk module oncology, reproduction dan musculoskeletal cukup membuatkanku hampir ingin mengalah. Namun, diri ini ingin terus mengukir senyuman di atas semua dugaan yang di hamparkan untukku. Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi. Terima kasih ya Allah atas ujian mu ini... kerana sesungguhnya ujianmu ini mengajarku untuk terus tersenyum, terus menanam benih kesabaran dan mengajarku terus berdoa dan hanya mengharap padamu ya Allah.



"Nev
er a believer is stricken with a discomfort, an illness, an anxiety,
a gr
ief or mental worry or even the pricking of a thorn but Allah will
expia
te his sins on account of it (patience)" (Bukhari & Muslim)




Moga Allah mengampunkan segala dosa-dosaku sebagai balasan atas ujian Nya, seperti gugurnya daun-daun yang kekeringan di musim luruh..... ameen.


No comments:

Post a Comment